Alla inlägg under mars 2013

Av Mia - 21 mars 2013 17:53

Som en elev påpekade idag så var det längesedan jag bloggade och naturligtvis har hon rätt. Jag ska bli bättre på det (bestämde jag precis)

Imorgon är det ÄNTLIGEN fredag! Jag, Alex och Nemi hoppar på tåget ner mot Stockholm där vi ska köpa en till hund. Världens sötaste chihuahuatjej som heter Nikita. Alex ska få henne i 18-årspresent av mig  Han önskade sig henne redan i somras men så blev hon dräktig och familjen ville behålla henne ett tag till. Men nu så är hon redo att flytta hem till ZOO GÖSTASSON   

Önskar vår! Detta eviga kallblåsande frostar sönder mig    Min näsa är en istapp när jag kommer till skolan på morgonen och tinar upp lagom tills det är dags att gå hem! Nu är jag färdig med vintern för den här gången, nu får Kung Bore gärna packa väskan och åka långt bort en stund! 

Frostiga vinkningar så länge    


Av Mia - 13 mars 2013 21:52

Onsdag, vilket betyder att halva veckan gått så snart får jag träffa min älskling igen   

På jobbet idag var vi iväg på teater. En konstig teater med massor med ironi (vilket de flesta barnen inte förstod nåt av), konstig historia men massor med gungig musik! Skönaste kommentaren från elev när en av skådespelarna ålade fram på golvet iklädd kamouflageoverall sägande "jag är en orm" : Jag tycker du ser ut som en militär! Ja men låtsas att jag är en orm då, sa skådespelaren   

Imorgon kommer äldsta dottern hem till Sverige och jag hoppas att hon vill träffa mig. Jag saknar henne MASSOR. Tur jag har världens gosigaste hund att kramas på :-) 


 

    Det var allt för idag 


Av Mia - 10 mars 2013 10:18

Att skaffa valp är ju ingen konst! Inte när valpen är som Nemi. Lugn, lättlärd och kissar bara lite inne. Nu har hon lärt sig att hoppa upp i sängen själv så imorse när jag vaknade så låg hon tvärs över huvudkuddarna jäms med huvudgaveln. En varm, sovande valpkropp måste vara det absolut bästa att vakna bredvid! Doften av varm hund är som den dyraste parfym för mig. Sen att mannen i mitt liv också ligger bredvid, ja det är lyx! 

Så sitter jag här och undrar över när det händer. Kraschen. Den som står där och knackar på dörren när livet känns okej. Och just nu känns livet mer än okej faktiskt! 

Tar jag ut olyckan i förskott? Kanske är det så men har man, som jag, varit med om det mesta som kan gå fel, så går dagarna i-väntan-på.

Sätter upp på to-do-listan: Lära mig leva just nu! 

Börjar nu med att ta promenad med Nemi och hjärtat i vårsolen! 

Sprudlande vårsolskramar så länge! 





Presentation


Antitanten

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards