Alla inlägg under april 2013

Av Mia - 20 april 2013 11:09

Våren är här! Äntligen! 

Imorse när jag var ute med Nemi och Nikita så upptäckte jag att nästan all snö har tinat bort på gräsmattan, snöhögarna har minskat betydligt på bara någon dag och fåglarna kvittrar helt hysteriskt. 

Det som göms i snö, kommer fram i tö. Hundbajshögar, skräp och gegga. Allt som en liten (stor) hundvalp tycker är mumsigt. När jag går ut genom dörren med Nemi är jag ren och fin, hem kommer jag som en lortgris efter att ha plockat ut x antal fimpar, bajskorvar, godispapper osv osv i all evighet AMEN.

Men det är ändå kul med hund. Igår köpte jag en fotboll och Nemi fattade direkt vad man skulle ha den till. Hon sprang omkring och morrade, puttade iväg och jagade boll   

Så, trots kyliga vindar (idag) där vintern försöker få grepp om temperaturen så finns det hopp om livet! Snart sommar, bad och sand mellan tårna   



Av Mia - 7 april 2013 11:03

Ja nu kom jag på att jag har en blogg också som ska matas och underhållas. Vad har hänt sedan sist? Ja påsken har kommit och gått, kalasande för "småkusiner" med korvgrillning och påskäggsjakt - check. Stockholm en vecka - check. Nu är jag hemma igen med magont och elände. Gissar på magkatarr...skönt är det inte iaf. 

Nemi och Nikita har verkligen funnit varandra och nu börjar Nikita fatta att hon är en hund som faktiskt kan gå på sina egna ben, inte blir upplyft varje gång hon skäller på andra hundar osv. Roligt att se att hon utvecklas till en bra hund   


Veckan som kommer är det jobb och besök på högskolan. På tisdag drar nya kursen igång och som inför varje ny kurs ser jag fram emot den med spänning. Varje kurs för mig ett steg närmare mitt drömjobb! 

Lite besviken blir jag ändå på hur lågt läraryrket värderas. Nu kommer man in på lärarutbildningen med lägsta poäng på högskoleprovet.Trösten i detta är att de som kommer in på Lärarlinjen utan tillräckliga förkunskaper aldrig kommer klara tempot och petigheten som gäller för alla uppgifter på högskolan så de blir naturligt urvalda.


Skolan är starten och framtiden för alla människor. 

Det är lärarna och skolan som uppfostrar barnen, lyfter barnen och bekräftar barnen till att vilja lära vidare, att vilja bli statsminister, läkare, barnmorskor osv. Alla dessa nödvändiga människor som kommer att behövas i framtiden. Tänk på det en stund...var börjar karriären egentligen?

Hur som helst, jag låter mig inte nedslås av detta. Jag kämpar på mot målet att vara underbetald men att ha världens roligaste jobb! 

Kan vi hoppas på att våren hittat upp hit i norr? Igår kändes det absolut inte så för då vräkte snön ner. Men som den kloka kvinna jag faktiskt är så vet jag att vintern inte startar om i april, utan den snö som faller, den hjälper den gamla snön på traven. När mina barn var små hjälptes vi åt att ta snö från snödrivorna och lägga på vägen för att hjälpa våren att tina bort snön  Det är något jag hoppas att barnen tar med sig till sina barn! 

Nu ska jag kolla på 9 avsnitt av Mr Selfridge! Ha de!

Presentation


Antitanten

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards