Alla inlägg den 4 december 2012

Av Mia - 4 december 2012 23:00

Vikarierat 2 dagar på Skolbyn och det har varit lärorikt och roligt. Jag träffade "min" gamla klass, den jag gjorde praktik i när jag började plugga till lärare. Eleverna hade blivit så stora! Och ännu klokare än för ett år sedan och det var roligt att få vara med om! 

På väg hem träffade jag min bästis (säger man bästis när man är över 40?). Hur som helst så träffades vi på stan och tog en korvpaus. Grejen med min bästis är att hon säger som det är, utan krångligheter. Hon har alltid funnits där för mig när livet krisat ihop sig, och jag hoppas att jag har funnits där när hon behövt det. Hon har stöttat mig genom kaoset som följde efter Stefans död (det blir 10 år nu i jul btw). Stått där stark, tålmodig och stöttat och hjälpt mig med goda råd, omtanke och ärlighet. Det hon sa idag var: Ta julklappen själv, det borde väl du (och dottern) veta vid det här laget att det bara är snälla barn som får julklappar. Det har hon förbannat rätt i så nu ska jag minsann pynta mitt hem med fina ljusstakarna och njuta av vacker belysning. Utan dåligt samvete dessutom! 

Imorgon är planen att jag ska julpynta mitt hem, har inventerat linneskåpet för att se vad jag har lyckats behålla genom åren av anti-jul och det var en hel del faktiskt   Någonstans kanske min hjärna visste att jag skulle hitta tillbaka till julglädjen igen och stoppade mig när jag slängde och gav bort julgardiner, dukar och annat. Det ska nog bli julfint här i år!

Jag har även bestämt mig för att jag imorgon ska ta reda på hur jag får in bilderna från mobilen in i datorn så jag kan lägga upp alla fina bilder här  


Krispiga kramar tills dess! 



Ovido - Quiz & Flashcards