Alla inlägg under december 2012

Av Mia - 3 december 2012 16:49

Inatt sov jag hemskt illa, tänk så fort man vänjer sig vid en annan människas värme och snarkningar, så inatt var det alldeles för tyst och sängen var alldeles för stor! Längtar till fredag då älskling kommer upp   

Idag har jag jobbat på skolbyn. Kul! Vi var iväg till kyrkan och hade adventsfirande, barnen sjöng och det var supermysigt och jul-förväntansfullt   

När jag slutat så träffades Alexander och jag på stan för gossen hittade inte mössa och vantar, vilket behövs nu när det är VÄLDIGT krispigt ute, och vi hittade på ML. Där hittade jag en knallrosa jacka med och en lila mössa. Nån måste ju lysa upp Hudiksvall!   Nejdå det låter hemskt men är riktigt "pingligt"

Nu ska jag bara ner i förrådet och leta täckbyxorna, sen är jag rustad för vintern! 

Krispiga måndagskramar! 


Av Mia - 2 december 2012 13:33

I fredags pysslade vi ihop julklappar med killarna. Många fina alster blev det. Svårt bara att hålla isär vad som var till vem   

Roligt att pyssla igen, känner jag! Har varit hemskt anti allt som har med julen att göra i många år men nu känns det kul. Och så har det kommit massor med snö, i Hudiksvall iaf, här i Stockholm har det "bara" kommit nån dm. Men lagom att göra snöänglar i (har dock ännu inte gjort det).

Har haft fullt upp med att besöka Järnvägs- och leksaksmuseet i Stockholm. Det är ett absolut måste för familjer att göra. Billigt inträde, bra och gott fika, roligt tåg att åka och massor med tåg, bussar och leksaker att kolla på och leka med! Synd att jag inte visste om det när mina barn var små, de hade gillat det mycket!

Idag dammar jag hem till ungdomarna igen   Längtar efter de små liven! Vi ska julpynta lägenheten och kanske baka nån lussebulle (om jag minns hur man gör). Annars finns det att köpa goda på ICA  

Skoljobben står som spön i backen just nu. Men det känns som om mycket är avklarat så kanske (hoppas) att det blir en lugn jul utan en tanke på plugg! Ska iaf innan jul fixa en artikelanalys av artikel på engelska (tur det finns google translate)    

Gruvsamt att åka Y-buss hem idag... De kör som dårar och jag blir så rädd. Vill inte krocka igen! Snälla Linnea ska iaf hämta mig på busstationen ikväll 21.35 när jag kommer till Hudik   

Ha en bra dag därute i snöänglavädret! 

Ovido - Quiz & Flashcards