Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Antitanten nr 1

Av Mia - 15 november 2012 15:11

Nej, tack! Detta säger jag till de människor som måste trampa på andra för att synas, bli viktiga. 

I många år har jag kämpat för mina barns rättigheter, jag har gjort aktiva val för att mina barn ska få det allra bästa och jag tycker att jag gjort ett jäkla bra jobb *klappar mig själv på axeln*. Jag har varit slagpåse för all ilska, jag har tröstat när tårarna trillat och jag har kramat men det viktigaste av allt, jag har aldrig någonsin släppt taget om mina barn. Jag har varit tigermamma som skyddat mina barn, jag har varit curlingmamma som har jämnat marken för mina barn, jag har varit en helt vanlig mamma, alltså. Vilket inte är så bara! Klapp på axeln åt alla singelmammor där ute! 

Nu säger jag nej, tack! Jag vägrar att vara slagpåse åt ett 23-årigt barn som borde lärt sig att hantera sin ilska och sin besvikelse för länge sedan (tex när jag sökte hjälp åt barnet). Nej, tack! Jag tänker inte bli kallad usel mamma (usel mamma är en snäll omskrivning för vad jag blivit kallad i mail) för att jag inte sitter hemma och håller mina barn (17, 19 och 23 år) i handen. Barn som blivit lärda att ta egna beslut, bli starka vuxna och självständiga. Det är inte jag som äger problemet, så NEJ TACK säger jag till det.

Nej, tack! Jag har inget behov av att stanna mitt liv för någon annan vuxens liv ska kunna fungera.  

Dagens tips: Hantera grunden till ilskan, bearbeta ämnet och sen titta framåt! Det som hände igår, ja det hände igår och det kan vi lära oss av men inte göra något åt. Och framför allt: säg nej tack till de som äter av din energi! 

Tack för ordet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 14 juni 2015 12:15

Det är inte bara ett ord, det är en handling som krävs för att gå vidare från en relation.  Svaren på mina frågor har jag ändå utan att han behöver svara. Det stora sveket. Vems ansvar? Hans!  Vem är ansvarig för avslutet? Jag. Jag är själv ansva...

Av Mia - 31 maj 2015 23:08

Frihet, glädje och framtid. Vad gör då några kliande myggbett? Blir Kungsängenbo igen i augusti och jag längtar! Jag längtar till Rankhusskogen och till Hundöarna ? Och såklart mina vänner där nere! Ses snart! ...

Av Mia - 10 april 2015 22:54

En nära släkting har sagt att hon håller ögonen på mig för när jag klappar ihop så ska hon minsann finnas där för mig... Fint att vara önskad att må bra, att klara sig bra i livet och välgång. Vem behöver fiender när man har så fin släkt *kräks lite*...

Av Mia - 22 februari 2015 12:19

Har sökt jobb som klasslärare och blivit kallad på intervju ? SÅ spännande! Livet går sin gilla gång på Bergvägen. Lugnt och fridfullt (även i inboxen) vilket jag tycker är skönt. Jag förtjänar en andningspaus ibland, precis som alla andra. Jag s...

Av Mia - 31 december 2014 15:50

Något jag har lärt mig det här året är att slaget är förlorat. Hatet vann och jag får bara se katastrofen komma utan att kunna göra något. Jag gillar inte nyårslöften men 2015 kan jag lova att jag inte sträcker ut handen. Inte försöker laga. Inte för...

Ovido - Quiz & Flashcards